epuap-300x291

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2025

Załącznik: Raport 2025

PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI  POTRZEBAMI NA LATA 2025-2028

Lp.Zakres działalnościRealizujący zadania wynikające z art. 6 ustawySposób realizacjiTermin
1Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebamiDyrektor DomuSzkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie  wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebamirealizacja w całym okresie działania
2Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebamiZespół ds. dostępności

Uaktualnienie „Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami”

Publikacja na stronie BIP

do 31 marca 2025r.
3Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej w szczególności zapewnienie wolnych przestrzeni komunikacyjnych, bieżąca konserwacja  urządzeń (winda) umożliwiająca dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych

2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej

3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

realizacja w całym okresie działania
4

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

1.   architektonicznej

2.   cyfrowej

3.   informacyjno-komunikacyjnej

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób  ze szczególnymi potrzebami w dostępie  do usług świadczonych w DPS.

2. Zamontowanie oznaczeń w języku Braille`a w windzie dotyczące oznaczenia poszczególnych pięter (kondygnacji) oraz na drzwiach administracji

realizacja w całym okresie działania

do 31 grudnia 2028r.

5Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej)realizacja w całym okresie działania
6Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Uzupełnienie  oznaczenia taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynkurealizacja w całym okresie działania
7Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkim osobom, a w szczególności osobom z niepełnosprawnościami

Dyrektor

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, cykliczne szkolenia pracowników.

2. Zakup prześcieradeł ewakuacyjnych

realizacja w całym okresie działania
8Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej DPS dla wszystkich

Główny Administrator

Informatyk

Aktualizacja dostępnej cyfrowo  strony internetowej.

Zapewnienie  nagrania treści w polskim języku migowym

realizacja w całym okresie działania
9Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPSGłówny Administrator InformatykWeryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPSrealizacja w całym okresie działania
10Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wstępu do budynku z psem asystującym i psem przewodnikiemDyrektorDo DPS w Chodzieży można wejść  z psem asystującym i psem przewodnikiemrealizacja w całym okresie działania
11Zapewnienie w razie potrzeby udzielania pierwszej  pomocy osobom z niepełnosprawnościami

Dyrektor

Starszy Inspektor

Pracownicy

Bieżące szkolenia pracowników z pierwszej pomocy przedmedycznejrealizacja w całym okresie działania
12Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku  DPS

Główny Administrator

Pracownicy

Zamieszczenie rozkładu pomieszczeń na poszczególnych  kondygnacjach budynku w sposób wizualny i głosowyrealizacja w całym okresie działania
13Uzyskanie danych zbiorczych do raportuZespół ds. dostępnościUzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych waddo końca lutego 2029r.
14Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawyZespół ds. dostępnościPrzekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostkido 31 marca 2029r.

Informacja o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zarządzeniem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Chodzieży powołano Zespół Koordynatorów do Spraw Dostępności w składzie:

  1. Dominika Maćkowiak
  2. Elżbieta Janicka
  3. Iwona Lipczyńska

Do zadań Zespołu należy:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Dom,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
  • monitorowanie działalności Domu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Kontakt:

telefon (67) 28-21-409 lub (67) 28-29-739

e-mail: dps@dpschodziez.pl

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Status pod względem zgodności z ustawą

Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Chodzieży zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://dpschodziez.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

1.Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
2. Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/ podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
3. Brak tytułu w zagnieżdżonych ramkach tzw. frame i iframe.

Treści nieobjęte przepisami

Nie dotyczy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
    • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza TAB lub SHIFT+TAB.
    • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
    • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikon aa AA
    • Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
    • Dokładamy starań by zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych,
    • Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA,
    • Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe,
    • Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dominika Maćkowiak; Elżbieta Janicka; Iwona Lipczyńska – meilowo dps@dpschodziez.pl lub telefonicznie 672829739.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marzena Łuczak – Dyrektor,
  • Adres: ul. Ujska 47, 64-800 Chodzież,
  • mejl: dps@dpschodziez.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dom Pomocy Społecznej w Chodzieży

ul. Ujska 47
64-800 Chodzież
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Do siedziby DPS prowadzi podjazd, który jest dostosowany do osób niepełnosprawnych.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
Przestrzeń za wejściem
  • Na parterze budynku znajdują się biura administracji, w tym gabinet dyrektora. Dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępna jest cała powierzchnia użytkowa Domu. Podjazdy i pochylnie znajdujące się przy balkonach oddziału 1 umożliwiają samodzielne korzystanie z nich przez osoby na wózkach inwalidzkich. Posiadają one dodatkowe poręcze ułatwiające przemieszczanie się.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille’a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Oznaczenia są kontrastowe.
  • W razie problemów – zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 672829739
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W przypadku braku możliwości poruszania się, wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku po przywołaniu danego pracownika przez pracownika administracji.

PLAN DZIAŁANIA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODZIEŻY NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI  POTRZEBAMI NA LATA 2022-2024

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1.

Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor Domu

Szkolenie Zespołu ds. dostępności w zakresie  wchodzących zmian w ustawie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

realizacja w całym okresie działania

2.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Uaktualnienie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom za szczególnymi potrzebami

Przedłożenie Dyrektorowi do zatwierdzenia.

Publikacja na stronie BIP

do 31 marca 2023r.

 

3.

Analiza stanu jednostki pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

1. Przegląd stanu budynku pod kątem dostępności architektonicznej.

2. Przegląd strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej.

3. Przegląd w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

realizacja w całym okresie działania

4.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:

1.   architektonicznej

2.   cyfrowej

3.   informacyjno-komunikacyjnej

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Działania mające na celu wsparcie indywidualnych potrzeb osób  ze szczególnymi potrzebami w dostępnie  do usług świadczonych w DPS

realizacja w całym okresie działania

5.

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej).

realizacja w całym okresie działania

6.

Zapewnienie kontrastowych oznaczeń schodów

Zespół ds. dostępności

Pracownicy

Prawidłowe oznaczenie taśmami koloru żółtego stopni schodów w budynku

do 31 grudnia 2023r.

7. 

Zapewnienie bezpiecznej ewakuacji z budynku wszystkich, w tym osobom z niepełnosprawnościami

Zespół ds. dostępności

Dyrektor

Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, szkolenia pracowników

realizacja w całym okresie działania

8. 

Zapewnienie dostępności cyfrowej nowej strony internetowej DPS dla wszystkich

Zespół ds. dostępności

Zlecenie wykonania oraz uruchomienie nowej dostępnej cyfrowo strony internetowej

II lub III kwartał 2022r.

9.    

Przegląd zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

Zespół ds. dostępności

Informatyk

Weryfikacja zamieszczonych informacji na BIP oraz na stronie internetowej DPS

realizacja w całym okresie działania

10.

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Zespół ds. dostępności

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

do końca lutego 2025r.

11.

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Zespół ds. dostępności

Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora DPS, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP jednostki

do 31 marca 2025r.

Skip to content